Dodano dnia: 27 lutego 2017 o godzinie: 23:47

Moduły fotowoltaiczne na dachu są powszechne na wielu rozwiniętych rynkach na świecie. Jak donosi PV Magazine w niektórych regionach Australii około 30% domów posiada panele słoneczne na dachach. W Wielkiej Brytanii około 900 000 domów jest zasilanych z energii słonecznej podczas gdy w USA, Niemczech czy we Włoszech instalacje fotowoltaiczne są bardzo częstym widokiem.

Ale Czy Panele słoneczne na dachu samochodu mają sens? Do tej pory pojawiały się one w projektach ekscentrycznych eko-wojowników luba na pojazdach studentów biorących w innowacyjnych zawodach ogólnoświatowych. Przyszedł moment kiedy niszowe rozwiązania z pojazdów prototypowych zaczynają wypływać do seryjnej produkcji co rozpoczyna jeden z najwiekszych producentów pojazdów hybrydowych. Toyota – zaprezentowała swój pierwszy Prius zasilany energią słoneczną.

Panele słoneczne na dachu mają ładować 3,7 V (24Ah) litowo-jonowy akumulator pomocniczy co podczas jazdy ma podnieść wydajność zużycia paliwa hybrydowego, ale nie można naładować akumulatora do pełnej pojemności. Panele fotowoltaiczne również mają dostarczyć zasilanie do akumulatora trakcyjnego, gdy pojazd jest zaparkowany, zapewniając wystarczającą ilość energii do prowadzenia pojazdów przez maksymalnie 6,1 kilometrów dziennie, lub średnio 2,9 kilometra.

Ponadto, panele słoneczne dostarczają energię elektryczną dla pojazdu na światła, elektryczne szyby i systemy klimatyzacyjne.
Opcja ładowania PV była w rozwoju od 2009 roku, kiedy Kyocera dostarczyła 56W moduły dla prototypów Toyoty.

Toyota latem ubiegłego roku ogłosiła plany sprzedaży swoich aut hybrydowych na rynkach Japońskim i Europejskim. Toyota zamierza osiągnąć sprzedaż 2500 pojazdów miesięcznie a cena tego samochodu na rynku japońskim mieści się w przedziale od ¥3.3 million ($29,000) do ¥4.2 million

Źródło https://www.pv-magazine.com/2017/02/24/the-pv-magazine-weekly-news-digest-6/

Facebook